همشهری آنلاین: همایش و مسابقه عروسکهای محلی اقوام ایران و سایر ملل با هدف اشاعه مفهوم غنی میراث ملموس و ناملموس عروسکها و معرفی نقش آنها به منظور بیان میراث معنوی قومیت‌ها و خرده فرهنگهای ملیت‌ها برگزار می‌شود.

Conference

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، لیلا کفاش‌زاده مسئول گروه کودک و نوجوان پژوهشگاه با اعلام این خبر گفت: آخرین مهلت ارسال آثار 14 بهمن‌ماه است و محدودیتی در تعداد و اندازه عروسکهای ارسالی نیز وجود ندارد.

او تاکیدکرد: هویت و لباس عروسکها باید ملی، قومیتی، آئینی، اسطوره‌ای یا تاریخی باشد و عروسکهای بدون شناسنامه در مسابقه شرکت داده نمی‌شوند.

به گفته این پژوهشگر، دبیرخانه مسابقه، ارسال‌کننده را صاحب اثر می‌شناسد و درصورتی که خلاف آن ثابت شود اثر از مسابقه حذف و امتیازات آن باطل می‌شود.

کفاش‌زاده افزود: عروسکهای شرکت‌کننده قابلیت نمایش‌های دوره‌ای داخلی و خارجی را با حفظ مالکیت معنوی صاحب اثر دارا هستند.

به کلیه شرکت‌کنندگانی که آثارشان به بخش نمایشگاهی راه می‌یابد لوح تقدیر اعطا و در پایان نیز کتابی به همراه شناسنامه آثار چاپ و منتشر خواهد شد.

او با اشاره به اینکه ارسال آثار به دبیرخانه به منزله پذیرش مقررات شرکت در مسابقه است، گفت: مسابقه عروسک‌های محلی اقوام ایران و سایر ملل 19 بهمن‌ماه سال‌ جاری برگزار و محل آن نیز در  سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود.

این همایش و مسابقه توسط دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مشارکت امور زنان و خانواده سازمان، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم)، مرکز غیردولتی توسعه راهبردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملل و موسسه آوای طبیعت پایدار برگزار می‌شود.

کد خبر 321358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha